SAĞLIK BAKANLIĞI
SAĞLIKTA MEMNUNİYET ARTTI
09 Mart 2016 Çarşamba 13:00 
“ Vatandaşın sağlık hizmetlerinden duyduğu memnuniyet oranı 2003'te yüzde 39,5 olurken bu oran 2015'te yüzde 72,3’e çıktı. „


Sağlıkta dönüşüm programıyla birlikte vatandaşın sağlık hizmetine ve ilaca erişiminde büyük kolaylık sağlayan Sağlık Bakanlığı, vatandaşların sağlık hizmetinden duyduğu memnuniyet oranlarını açıkladı. Buna göre her yıl artış gösteren memnuniyet oranlarının 2003 yılında yüzde 39,5 olurken bu oranın 2015'te yüzde 72,3’e çıktığı ifade edildi.

ORTA DİYENLER

2015 yılında "Orta memnun" olanların oranı ise yüzde 12,2 olarak açıklanırken, memnun olmayanların oranı yüzde 14,5'te kaldı. Bakanlığın TÜİK verileri baz alarak yayınladığı Yaşam Memnuniyeti Araştırması'nda yer alan verilere göre de memnuniyetin bazı yıllar iniş çıkış göstermesine rağmen genellikle artış yaşandığı kaydedildi.

MEMNUNİYET ORANI YÜZDE 87’LERİ BULDU

Bu kapsamda 2004 yılında yüzde 46,9 olan memnuniyet oranı, 2005'te yüzde 55, 2006'ta 52,3, 2007'de yüzde 66,5, 2008'de yüzde 63,4, 2009'da ise yüzde 61,1 olarak gerçekleşti. 2010 yılına gelindiğinde bu oran yüzde 73'leri buldu.  2011'de yüzde 75,9, 2012 yılında yüzde 74,8, 2013 yılında yüzde 74,7, 2014'te yüzde 70,6 oldu. Orta memnun olduğunu ifade edenlerin de eklenmesiyle son yıllarda memnuniyet oranının yüzde 82-87 civarında olduğu belirtildi.

 

 

Bu sitede yer alan bilgiler www.saglikdernegi.com adresi kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Tüm hakları Telif Hakları Yasası'nca korunmaktadır. Yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.